torsdag 7 juni 2012

Sluta fred med fienden...eller...

eller kanske är det ingen fiende. Bara ett av mina mentalspöken.
Vi ville ju bara olika saker. Hon ville glänsa i sitt jobb. Jag min sons väl. Ändå surar jag som en gammal elefant. Kan liksom inte släppa det där arroganta...hennes arrogans...
Inte är jag då mycket bättre....eller...om jag inte kan bara låta vara...

Kompisen som kommer med förslaget är bästa "skratt- & promenad kompisen". Why not, fråga om jag jag kan få erbjuda mina tjänster på fiendens nyöppnade fritids...en oas i Italiens barnomsorgs-öken...mina tjänster som yoga fröken för barn...

Ska tänka på saken. Sura lite färdigt först. Vända och vrida på det hela tills jag kommit fram till något. Under tiden ska jag gå på uppvisning i morgon eftermiddag. Min yoga lärares småpluttars uppvisning.
Njuta lite. Få mera inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar