söndag 18 september 2011

Vi var på utflykt igår mannen, barnen och jag. Gjorde något vi inte brukar. Vi åkte till bergen i Abruzzo och gick. Det var högt. Det snurrar för mig när det är högt. Kanske för att jag har lågt blodtryck. Kanske helt enkelt för att jag är otränad. Först gick vi en bit. En promenad på en halvtimme...kanske. Vid Campo Imperatore. Parkeringen vid liften var full. Alla var utrustade med stavar och ordentliga vandrarskor.
Inte vi. Våra gymnastikskor fick duga för vår mini tur.





Sen bar det av mot Rocca Calascio den underbart vackra kvarlämningen från medeltiden. Där spelades bitar av Lady Hawke och  Rosens namn in. Där har jag varit för femton år sedan. Fast då låg snön lite här och var och kalla vindar blåste. Inte som nu. Solen bränner. Bara tack vare höjden (1420m) känns det svalare än det är.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar