onsdag 20 april 2011

day 13 – a song that is a guilty pleasure

Om  man med "guilty pleasure" menar en musik från en musikal som Vatikanen inte gillar alls och som jag trots det spelar på full volym i alla fall för att jag bara tycker så mycket om den.
Ja, i så fall är det Everything's Alright från Jesus Christ Superstar, som är rätt här.
Jag gjorde ett arbete om den på gymnasiet och pratade med teologi-läraren som visade på vissa oriktigheter i själva handlingen.
Det var mycket intressant.
Till min förvåning var det inte det Vatikanen ogillade...det var hippie kulturen...

Om man istället med "guilty pleasure" menar något man gillar fast man borde skämmas så är det helt klart
Boney M som ska vara under denna rubrik.
Jag vet ju att de var ihop plockade "figurer" som inte ens kunde sjunga. Allt var studio arrangerat. Allt i playback...men jag kan inte låta bli att tycka om dom.

2 kommentarer: