måndag 11 april 2011

day 08 – a song that you know all the words to

Jaha, vilken text kommer jag bäst ihåg?
Bortsett från barnsånger då...
Fast även där...ibland tror jag att jag kan texten men...den där nedrans Krokodilen i bilen blandar jag ju alltid ihop orden lång och trång i...

Nåja, när jag var i tonåren sjöng jag och en kompis allt vi kom över i text väg.
Vi glömde fullständigt bort tid och rum. Kunde sjunga i timmar.

En sång jag alltid älskat är Omkring tiggarn från Luossa. 
Det är Dan Anderssons underbart vackra text.
Jag kunde faktiskt hela på den tiden.


Jag har valt versionen som jag tycker allra bäst om med Björn Ulveaus och Hootenanny singers.
Detta var innan ABBA och kolla vad söt han var!


Det är inte så att jag minns hela sången utan till numera...men jag går gärna bakåt i tiden.

Skruva upp ljudet och njut!







1 kommentar:

  1. Bra tips! Det här är en sång jag "missat" att lyssna på mer ingående. Jag gillar verkligen den här utmaningen, inte minst för att jag får den här inblicken i dina låtar!

    SvaraRadera