torsdag 31 mars 2011

Yoga i skolan



I går började de äntligen med Yoga i min sons klass. 
Jag måste erkänna att jag trodde att de skulle bli den vanliga röran. 

Kanske att jag inte har så stor tro på den italienska skolan...

Istället visade det sig att min son kommer hem och verkar förälskad.
Han frågar mig saker som; hur kan ni prata med varandra med tanken?
Varför upprepar du Shanti flera gånger?
Varför hördes Om annorlunda när läraren gjorde det?

Ja, faktiskt trodde jag att de skulle visa barnen några "positioner" och "tack o adjö"...som det blir med så mycket annat de planerar.

Jag blir så klart glad av att min älsklings frågor.
Filosofin i Yogan som är så viktig går fram.
Han fullständigt bubblar.

- Men vad menar du med tankeöverföring? Kanske sa läraren att ni skulle ta kontakt med ert inre. Tänka intensivt på vad kroppen gör?, säger jag.

- Ja, just det! svarar han glatt.

- Vi brukar Yoga med stängda ögon. Sa hon något om det läraren?

-Nej, mamma. Men jag gjorde det i alla fall.

Glad!

Det finns fortfarande hopp för de här små människorna.
Det finns hopp för vår värld.



1 kommentar: