söndag 26 december 2010

Julen går fort






Tomtarna på gatan har sjungit färdigt.
Julklapparna är upp packade...på barns vis...och tårtan är, nästan, upp äten...(förstår inte vad en tysk tårta har att göra på ett italienskt julbord...men...ingen kan förklara det.
Lego har byggts...fantastiska detaljer har det som jag bara inte kan låta bli att ta närbilder på.
Stora sonen säger att nu kan hans kompis mamma, som jobbar på flygplatsen komma och jobba hos oss. Så slipper hon åka så långt...









Otroligt men sant är julen nästan helt över...ja ja jag vet, det är annandagen  i dag. 


Men det känns som det var över.
Vi har haft en lugn jul...precis som jag önskade.
Barnen får göra vad de vill i sin egen takt...fast vi tänkte få in en promenad idag. Solen tittar ju äntligen fram efter allt ösregnet.

Jag sitter och funderar på det nya året.
Vad vill jag?

Några dagar till har jag.
Tänker skriva ner vad jag vill...eller önskar mig kanske jag ska säga...

Ljus och fortsatt frid till alla!

1 kommentar:

  1. Jag ska också skriva ner det jag önskar :) God fortsättning Marika!

    SvaraRadera