onsdag 24 december 2014

Med julgröt i magen...(Blogga varje dag 239)

känns det lite som man är lite närmare den där klassiska svenska julfriden som jag ibland kan längta mig blå på.
Särskilt i år då vi inte reste till Sverige ens i somras som vi brukar.
När man sen kan lägga till prat med jobbkompisar och ambassadfolk/vänninor/med-mammor i en härlig blandning av kaffe och glögg då är lyckan liksom gjord.
Men det som nästan får mig att brista i såna där stora glittrande glädjetårar det är när jag får den där så vanliga men underbara helsvenska julgruppen av min chef.
Det sitter ett kort i som jag läser när jag kommer hem och jag lovar er att mitt hjärta nu är fullt av värme och vackraste julfriden.
I kväll ska vi fira bara vi fyra; mannen, jag och sönerna...förlåt, fem...hunden med.
Det ska bli helt juligt.
Det lovar jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar