måndag 23 juni 2014

Uppe på kullen

                                                                                                Blogga varje dag 54


Hela min vår har ju gått åt kring-flängande.
Först bar det i väg med familjen till London.
Sen åkte jag för Svenska skolföreningens del till Amsterdam.
Och så med Kyrkan till Borgo di Tragliata, utanför Rom.
Uppe på en kulle, ute på landet.
Underbart!
Dåligt väder hade vi.
Det regnade skyfall och vi blev dyblöta vid vissa tillfällen.
Fast det var en bra en och en halv dag.
Vi pratade tro och icke tro.
Vad vi ska vara till för för svenskarna i Rom.
Vad vi gör och vill göra.
Det var mycket intressant, tankevärt och behagligt.
Vi lärde känna varandra lite mera.
Få nya infallsvinklar.
Allt i vacker och ombonad inramning.





                                            Jag hade med mycket resor på min wish board.
Fast det var ingen yoga-resa.
Ändå fick jag till det med lite yoga tidigt på morgonen i mitt rum.
Nästa wish board ska ha mera yoga resor med.
Så sant som jag i vilket fall som helst bara njutit av min res-vår.  

1 kommentar: