onsdag 25 juni 2014

Trottoar-sniffaren och jag.

                                                                                              Blogga varje dag 56

Tror att vi kommer att lära känna alla hundar i hela kvarteret.
Min lilla valp hälsar med stor glädje alla han möter.
Alla hälsar inte hoppandes jämfota tillbaka.
Vissa morrar.
En del byter trottoar.

Tycker mig kunna se det redan på ägarna att det liksom inte är ens läge att försöka köra en svansviftare.
Wish är inte riktigt av samma mening.
Försöker i vilket fall som helst.
Inte förstår jag hur vissa bara kan motstå honom.
Det lyser om honom av vänlighet och välvilja lång väg.
Ändå morras det ibland.
Tydligen har de varit med om tråkigheter som gör dem till surkorvar av hög kaliber.

Men vi kämpar på. 
Ska man vara ärlig så är de allra flesta bara trevliga.
Därför har vi en hel rad kompisar redan.
Vi ska bara synka lite våra turer i parken.

Till dess tuggar man kottar för fullt.
Och det är nog bra för varken orken eller att stå ut med värmen är högst på vår "bäst på" lista.






1 kommentar:

  1. En sån goding han är trottoarsniffaren, jag skulle sannerligen bli glad av att möta honom♥

    SvaraRadera