tisdag 25 februari 2014

När jag blir stor ska jag bli dansare...



så där så att armar och ben fungerar ihop som de aldrig gjort förr...

bara röra mig till någon musik som talar till mig...

känna mig så där lätt som jag drömmer om...

svischa runt och känna hur allt bara är med mig...

som yogan gör med mig...

tjatar mig grön...


till och med gympaläraren på mellanstadiet vinner mitt hjärta...fullständigt...

tänka sig...jag som hatade gymnastik å det bestämdaste...

nu är det hon som ser rakt in i min son...och mig...

livet är förunderligt...

mitt uppe i värsta läx bestyren plockar jag fram sonens Just Dance WII spel igen....

dansar så det ångar om mig...

favoriten är;








kul bara kul...

i väntan på att bli stor...

2 kommentarer:

  1. Älskar också att dansa. Dansat hela mitt liv. Dansar alltid hemma, oavsett om jag är ensam eller inte. I tonåren var mina ungar måttligt roade :) Nu tycker de bara att det är kul. Kroppen vill röra sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha just det! Mina grymtar om att jag väljer trist musik...Vi kommer väl i kapp varandra så småningom...

      Radera