tisdag 9 juli 2013

Sudda sudda

Det går snabbt som ögat att bara sudda ut ett hundratalsbilder och videosnuttar, som man tagit på saker som; mina barn som agility-tränar min fasters hundar, en stork som kom så nära att jag nästan kunde nudda den...eller med zoomen i alla fall, min systerdotters lägenhet, när jag åt raw food, mina barn som åkte motorcykel med sin morfar, skogspromenader...Säkert minns jag inte allt.
Fort gick det. Arg och sur på mig själv blev jag. Klant- fia, Klump-lisa. Bara liksom för att jag skulle ta bort ett suddigt foto så gjorde jag det för snabbt. Allt gick upp i rök. Fast utan rök då.
När jag surat i några dagar så tänkte jag att "nu får det banne mig vara nog!"
Bilderna får jag inte tillbaka men jag kan ju göra om en del av sakerna. Rättare sagt så blir jag "tvungen" att göra om en hel massa av det jag redan gjort.
I väntan på att göra om lite av det jag redan upplevt, och om sanning ska fram, haft väldigt kul när jag gjort det, går jag lite igenom det jag är tacksam över:
Att solen lyste i tre dagar och tillät lite utflykter. Gladorna som svävar över oss när vi är ute i trädgården. Barnen som sluter fred med varandra alldeles av sig själva och utan att jag måste ingripa.
Ja, till och med en dag på Tosselilla där jag roade mig tillsammans med barnen kan få mig att känna stor tacksamhet.
Framförallt är jag ju tacksam att jag kan vara med om allt det här.
Även att av misstag ta bort fina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar