onsdag 5 juni 2013

Skriva lite varje dag

mmmm....det vill jag ju...

Men det blir sällan så.
Jag älskar att skriva. Gillar att leka med ord.
Njuter av smattrandet som ljuder om mjuka Mac-tangentbord under mina fingrar.
Med eller utan vacker bakgrundsmusik låter jag meningar växa fram och få liv.
Bara jag och den vita sidan att fylla. Svart text. 

Vad ska jag då skriva om?
Livet. Vardagslivet. Yogan...
Allt det för med sig.

Jag har ju inga problem med att vända och vrida på känslor.
Blotta mig är jag inte längre rädd för. 
Utsätta mina nära och kära för djupa analyser är heller inget hinder.

Så; why not?

Jag försöker...kanske pausar jag i semestern...eller i Sverige...

Men nu. Nu kan jag berätta t ex om att spelhåla här under brann förra natten. 
Synd och skam är det. De hade precis renoverat. Gjort nytt.
Den brann och vi märkte inget. Jo, jag hörde nog polisbilens radio men trodde att det var i min dröm. 
Sen funderade vi hela dagen. Pratade om det på alla sätt och vis. I fall det möjligtvis kunde vara ett camorra eller mafia hot.-- 

Varken det ena eller det andra. Playstation och TV kom inte överens. Blossade upp.

Ja, visst kan jag skriva lite varje dag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar