tisdag 16 oktober 2012

Våndas

Borde inte det. Allt borde vara klart nu. Jag har ju bestämt mig. Det ska bli ett nytt bröst. Av kirurgen som tog bort bröstet har jag fått ett nummer till en bra plastikkirurg. Han opererar här i närheten också. Jag behöver inte resa över hela stan.
Men...det är ju det där med telefoner.
Men...det är ju det där med operationer.
Tillsammans funkar det inte alls.
Går omkring som på nålar. Hittar på en massa saker som bara måste göras. Superviktiga saker! Tvätta lakan är välan det mest viktiga man kan göra i sitt liv...nähä nä! okej, laga mat....det är minsann viktigt. Äta bör man annars dör man hehe! En halvtimme har gått när jag är klar.
Ett annat samtal räddar mig. Från skolan. Fast det tar bara en kvart att reda ut problemet. Sen sitter jag där och stirrar på telefonen igen.
Knappar snabbt in numret på min mobil. Sparar. Ska ringa sen. Senare. Senast....

Vad är herrans namn är jag så rädd för? Ska bara be att få träffa honom. Höra hur han ser på det hela. Hur han går till väga. Ska det vara så jädrans komplicerat?

Det är jag som är komplicerad. Knäpp kanske rent uttav...
Numret är registrerat. Jag ringer i eftermiddag. Innan jobb.

2 kommentarer:

  1. Tänk att jag upplever nästan vånda jag med bara jag tänker på att lyfta telefonen och ringa ett samtal. ;) Och då kan jag lätt sätta mig in i din situation när det är ett såpass viktigt samtal.
    Jag hoppas att du klarade av att lyfta luren och önskar dig all lycka i ditt beslut. :)
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har lyft luren nu:-). Om eller om inte så kommer här en lång & varm cyberkram♥

    SvaraRadera